piątek, 10 kwietnia 2015

Technologia bez zmiany myślenia o nauczaniu nie ma sensu


Nauczyciel może stawać na rzęsach, dwoić się i troić, sadzać swoich uczniów przed komputerem albo z tabletami w dłoni, ale jeśli nie zmieni swojego myślenia o roli szkoły i o roli swojego kontaktu z uczniami, niewiele te wszystkie TIKi razem wzięte dadzą. Dlatego warto przeczytać artykuł - wywiad z doskonałym duńskim pedagogiem i terapeutą Jesperem Juulem - tutaj znajdziecie do niego link.

Wasze refleksje po przeczytaniu mile widziane w komentarzach pod tym wpisem na blogu.

1 komentarz:

  1. Wspaniały artykuł! I nawet nie znając kraju pochodzenia rozmówcy, odgadłabym, że jest z Danii. Spędziłam tam pół roku, w szkole, i przeżyłam szok widząc różnicę w relacji uczeń-nauczyciel tam a w Polsce. Takie rozwiązania, które proponuje prof. Juul przyjęło się i funkcjonuje. Ale trzeba wziąć pod uwagę, że Dania to kraj zlaicyzowany i o wieloletnich tradycjach demokratycznych. Uważam, że to "przestawienie wajchy" jest konieczne i żeby było możliwe, należałoby przestawić tę wajchę u naszych urzędników i w zhierarchizowanym Kościele, który ma nadal tak ogromny wpływ na społeczeństwo. I nie nastawiać się na raptowne zmiany, bo to proces, który będzie trwał latami.

    OdpowiedzUsuń